Zavzeti v fleksibilnem delovnem okolju

Zavzeti v fleksibilnem delovnem okolju Mind Tectonica zavzetost engagement empowerment

Vzemite si trenutek in se razglejte po pisarnah. Lahko so tiste v vašem podjetju, lahko pa tudi pri stranki ali partnerskem podjetju. Dandanašnje delovno mesto je prišlo zelo daleč. Pisarne vaših staršev – delo od sedmih do treh (ali morda od osmih do štirih), kupi papirja, map in fasciklov, polne mize pripomočkov pri delu. Pri slednjem mislim predvsem na gromozanske naprave, od zaslonov do tiskalnikov. Morda se spomnite še pisalnih in računskih strojev, ki so na papir sproti vtiskovali vse, kar je oseba počela. Vse te stvari so postopoma tonile v pozabo in romale v najbolj oddaljene omare. V tem času je tehnologija vodila pojav inovativnih delovnih mest; takšnih, ki so čim bolj prilagodljiva. Fleksibilna.

Zaposleni danes vse pogosteje opravljajo delo, ne da bi bili ves čas fizično prisotni v pisarnah. Prodajnik vnese vse informacije, tudi sklenjeno naročilo, v CRM sistem, še preden se vrne s terena. Dizajner skicira, oblikuje ali dostavi svojo grafično mojstrovino, ne da bi enkrat samkrat sedel med sodelavci. Programer dopolni kodo v večernih urah kar od doma, zjutraj že deluje vse “tipi-topi”. Sestanki se lahko izvedejo na daljavo, z videokonferenco s čisto drugega konca sveta.

Premiki v upravljanju

Kako so vse spremembe vplivale na vodenje in upravljanje? Managerji pogostokrat mislijo, da odlično vodijo organizacije, sami pri sebi za sprememb ne vpeljujejo.

Najpomembnejše spremembe so tiste, ki jih naredite pri sebi! Click To Tweet

Današnje vodenje članov ekipe, ki je osredtočena na rezultate, zahteva vse bolj dinamičen in energičen slog upravljanja. Zaposlene opogumlja in usmerja, razvija njihove sposobnosti in spodbuja produktivno okolje. Veliko, kajne? Ko postane delovno mesto prilagodljivo ali agilno, ko terja “več in na drugačen način”, se mora vodja znati osredotočiti na prednostne naloge. Takšne, ki timu dajejo ključen “kapital pri delu”, torej da so zaposleni zavzeti in na pravi poti.

Izboljšajte komunikacijo

Komunikacija je ključna za kakršno koli vodstveno funkcijo, zato poskrbite za naslednje (ne glede, ali vodite ekipo ali ste njen član):

Nenehno komunicirajte (brez zastojev in šumov)

V fleksibilnem delovnem okolju je najbolj pomembna hitro komuniciranje, čeprav je v to potrebno vložiti več časa. Ljudje niso ves čas skupaj, zato jih vključite v redno sodelovanje in spodbudite, da bodo pri tem zavzeti.

Raziščite vse možnosti za pomemben pretok informacij

Fleksibilnost pri delu pomeni, da nekatere rutine v sodelovanju povsem opustite. Če oseba ni fizično prisotna v podjetju, je težje pristopiti do zaposlenega in ga vprašati po njegovem delu. Stopiti do posameznikovega delovnega mesta je bil ves čas odlična praksa pri upravljanju in vodenju, saj ste na neformalen in odprt način prišli do informacij o (ne)dokončanem delu ali recimo stanju na projektih. Pa vendarle, izogibajte se vprašanju: “Kako stvari stojijo?” Zakaj? Ker navadno sodelavci odgovorijo z “Vredu”, s čimer povzamejo stvari na splošno, medtem ko vi ne boste prišli do dna, kaj se dogaja. Izberite bolj konkretno vprašanje. Na primer: “Kakšne ovire vidiš pri tem projektu?”

Vsak dela po svoje, a s skupnimi cilji

Komunikacija naj bo prilagojena vsakemu posamezniku. Sami preučite člane ekipe – nekomu morda še vedno bolj ustreza v klasična oblika (npr. v Wordu), drugemu je ljubše, če se pogovori po telefonu. Spet tretji vam bo več povedal, če uredite pogovor preko Skype-a, lahko pa najdete tudi posameznika, ki bo raje stopil do vas in vam v 5 minutah v živo podal vse informacije. A ne pozabite: ne glede na preference posameznikov, je od vas odvisno tudi, da so vsi medsebojno povezani takrat, ko morajo biti. Ko je potrebno skupen cilj razumeti vsi in ga vsi tudi skupaj doseči.

Tehnologija naj dela za vas

Ne pozabite, da vam pri vsem sodobna tehnologija lahko zelo poenostavi delo. Z uporabo storitev v oblaku, kot sta Google Docs ali Dropbox, lahko bistveno lažje delite materiale med člani ekipe. Poleg tega se s tem izognete dopolnjevanju vseh različic dokumentov, saj je običajno vedno objavljena zadnja verzija. Ko je potrebno deliti naloge, pride skupen spisek zelo prav – v tem upravitelju nalog ali “task managerju” v skupni rabi bodo vsi udeleženci vedeli, kaj smo naloge posameznika, kakšen je njihov status, rok in rezultat. Skupen koledar ekipe lahko vse skupaj le še nadgradi.

Uporabite osebni pristop

V fleksibilnem delovnem okolju je pomembno tudi, da so odnosi med vodjo in ostalimi člani čim bolj personalizirani. To ne pomeni, da morajo biti polni sočutja in čustev, pač pa osredotočeni. Fokusirani na vsakega in na vse. Vsi člani bodo bolj zavzeti, če imajo občutek, da je vodja najrazličnejše veščine in osebne lastnosti prepoznal, uporabil konkretne tehnike za povezovanje ter jih pri tem seveda tudi spodbudil in motiviral.

V delovnem okolju, kjer so člani ekipe dobro povezani, se počutijo kot del celotnega tima, četudi delajo na daljavo. Click To Tweet

Opolnomočite zaposlene

Opolnomočenje (angl. Employee Empowerment) pomeni,spodbuditi zaposlene, da sprejemajo avtonomne odločitve in zanje tudi odgovarjajo. Pri tem najbolj ključno, da vodstvo nanje preda ustrezna znanja in veščine ter dejansko prenese avtoriteto. Le tako se bodo zaposleni počutili opolnomočeni in bili hkrati visoko motivirani za doseganje ciljev. In bolj kot kjerkoli drugje, je najbolje opolnomočiti prav zaposlene v fleksibilnem okolju. Vsak član ekipe dela namreč po svojem urniku in razporedu. Če njihova srca in možgani delajo za skupne cilje, je uspeh bistveno lažje zagotoviti.

Kaj pri tem najbolj upoštevati?

  • Tim se mora osredotočiti na upravljenje ciljev in končnih rezultatov, ne pa naloge same.
  • Člani ekipe morajo imeti pravico do sprejemanja odločitev, četudi bi jih vodja na vse načine rad zadržal zase.
  • Odličnost je potrebno nagraditi. Nagrada naj odraža rezultate, uspešnost in kakovost opravljenega dela.
  • Vodstvo mora postaviti jasne smernice ali model vedenja za vse.

Več o procesu uvajanja opolnomočenja zaposlenih najdete tukaj.

Kar dobiš ko dosežeš nek cilj ni niti približno tako pomembno kot to kar postaneš ob tem Henry David Thoreau Mind Tectonica
Kar dobiš, ko dosežeš nek cilj, ni niti približno tako pomembno kot to, kar postaneš ob tem. (Henry David Thoreau)

Glejte v prihodnost

Delovna okolja v praktično vseh sektorjih in dejavnostih postajajo vse bolj fleksibilna. Vaš tim lahko napreduje, se razvija in ustvarja rezultate le, če ima učinkovito in predano vodstvo nad njim. S pomočjo povezovalnih tehnik, uporabe sodobnih orodij, najbolj pa zaradi ustrezne miselnosti in delovanja vodje, je možno doseči veliko.

Napredek. Razvoj. Uspeh. In prijetno vzdušje na poti do tja. Morda je slednje še najpomembnejše. Click To Tweet

 

Carpe diem.